top of page

מהן השקעות אלטרנטיביות – ולמה חשוב שתכירו אותן?

בשנת 2022, אתם שואלים את עצמכם: איך הכי נכון להשקיע את הכספים הפנויים של המשפחה, על מנת לאפשר לכספים "לעבוד עבורכם"? ואתם כנראה מגיעים לאותה המסקנה שהיא זו הנכונה בסביבת ריבית נמוכה: השקעות בשוק ההון. אבל השנה, בניגוד לשנים קודמות, תופס נתח ההשקעות האלטרנטיביות – גם של משקיעים פרטיים וגם של משקיעים מוסדיים, שיעור גדל והולך של תיק ההשקעות. ההשקעות האלטרנטיביות בתיק ההשקעות שלכם משמשות ליצירת ערוץ נוסף של תשואות, לשליטה טובה יותר על רמת הסיכון בתיק ההשקעות ולגידור ההשקעות בשוק ההון המסורתי, והתנודתי. כבר יש לכם תיק השקעות מנוהל? מה רכיב ההשקעות האלטרנטיביות שבו? אם אתם צריכים הסבר, ליווי או ייעוץ – צוות המומחים בפיננסים מבית קורמן ביטוח ופיננסים מחכה לכם כאן, ללוות אתכם אל עבר תיק השקעות רווחי יותר.

איך מגדירים השקעות אלטרנטיביות?

השקעה אלטרנטיבית היא כל השקעה שאינה דרך שוק ההון המסורתי. כלומר: בעוד מניות, קרנות סל, איגרות חוב, מוצרים עוקבי מדד ושאר ירקות הם כולם השקעות מסורתיות שאתם יכולים לרכוש דרך פלטפורמת ניהול תיק ההשקעות שלכם – השקעות אלטרנטיביות הן פשוט כל השאר. הנה כמה דוגמאות:

· השקעה בשוק הקריפטו

· רכישת נכס נדל"ן או השקעה בקרן נדל"ן פרטית שאינה נסחרת בבורסה

· השקעה באפיקי p2p או הלוואות חברתיות

· רכישת מוצרים שערכם יעלה, כמו אבני חן, יצירות אומנות או משקאות

· השקעות ישירות בחברות


הסיכוי והסיכון בהשקעות אלטרנטיביות

החודשים האחרונים ממחישים באופן מובהק ששוק ההון נוטה להציג תנודתיות אחידה בכלל מוצרי ההשקעה. לעיתים קרובות – כששוק ההן יורד, כל מוצרי ההשקעה יורדים וקשה לזהות הזדמנות טובה להשקעה בכלים המסורתיים שתשיג תשואות חיוביות. בדיוק לשם כך משתמשים משקיעים מנוסים בשוק ההשקעות האלטרנטיביות הפועל לפי כללים אחרים ומציג תנודתיות שאינה קשורה לשוק ההון המסורתי, או במילים אחרות – הוא עשוי להציג עליות שערים כשהבורסה נופלת. הגידור, הפיזור והאפשרות לאפיקים שעולים כששוק ההון יורד, היא המוטיבציה המרכזית להשקיע באפיקים אלטרנטיביים. ביחד עם זאת, לכל אפיק השקעה אלטרנטיבית החסרונות שלו. החסרונות נעים סביב אותם שלושה משתנים בדרך כלל: התנודתיות של ההשקעה, נזילות הכספים ואמינות אפיק ההשקעה.


השקעות אלטרנטיביות? אל תעשו זאת לבד

צוות המומחים של קורמן ביטוח ופיננסים מזמין אתכם להסתייע ולהתייעץ במומחים בתחום בעת הבחירה של תמהיל ההשקעות המסורתיות והאלטרנטיביות שלכם. על מנת לוודא שאתם משקיעים באפיקים יעילים ובטוחים, שאתם לא משקיעים את הכסף לטווח ארוך מהרצוי, ושהגידור בתיק ההשקעות שלכם הוא יעיל – בואו להתייעץ איתנו, נשמח לעזור לכם למטב את ההשקעות המוסדיות והאלטרנטיביות שלכם.



bottom of page