top of page

היתרון הגדול של פוליסת חיסכון – פיזור השקעות

בין מכשירי ההשקעה הפופולאריים בישראל, אפשר למצוא את פוליסות החיסכון – כלי השקעה מנוהלת שמציעות חברות הביטוח ושלמרות שמו המטעה, אין בו שום רכיב של פוליסת ביטוח. בישראל, נכון לתחילת שנת 2022, מושקעים מעל 100 מיליארדי שקלים בפוליסות חיסכון, וניראה שהשוק ממשיך וגדל. מי שמעוניינים לאפשר לעצמם תיק השקעות מנוהל במקצועיות, מבלי לבזבז את המשאבים הנדרשים על ניהול עצמאי של התיק או להשקיע את הסכומים הנדרשים על מנת לשכור את שירותיו של מנהל השקעות מקצועי – עשויים לגלות שמוצר גמיש להשקעה כמו פוליסת חיסכון מציע שפע של יתרונות.


אחד היתרונות הגדולים של פוליסת חיסכון, טמון בפיזור האיכותי של תמהיל ההשקעות בפוליסה. פיזור וגיוון של מוצרי השקעה וניירות ערך, כולל השקעות אלטרנטיביות, הוא ללא ספק מהכלים החשובים ביותר על מנת ליצור תיק השקעות רווחי, ולהקטין את הסיכון להפסדים. מי שמשקיעים בפוליסת חיסכון חוברים למספר גדול של משקיעים בסכומים שונים, כך שגובה הסכום שנצבר בכל פוליסה מאפשר למנהלי ההשקעה לייצר תיק מגוון שיש בו מוצרי השקעה שונים – כך, אפילו כשהשוק בירידות שערים, כפי שראינו בחודשי תחילת שנת 2022 – תיקי ההשקעות עשויים דווקא להציג תשואות חיוביות.


הגיוון של מוצרי ההשקעה בפוליסת חיסכון

כמו קופות גמל להשקעה ומוצרי חיסכון והשקעה אחרים, גם בפוליסות חיסכון המשקיע מוזמן לבחור את אסטרטגיית ההשקעה הבסיסית ואת גובה הסיכון שהוא מעוניין להיחשף אליו. כך, ניתן לבחור פוליסות חיסכון שמשקיעות בעיקר באג"ח, פוליסות חיסכון בעלות תמהיל אגרסיבי של השקעה הכולל שיעורים גבוהים של מניות למשל, וגם פוליסות חיסכון בעלות רכיב של השקעות אלטרנטיביות מחוץ לשוק הון, כמו למשל השקעות בנדל"ן. נזכיר, ששוק הנדל"ן בישראל הציג במהלך שנת 2021 עליות מחירים בממוצע של כ – 10%, והדהירה של מחירי הנדל"ן קדימה ממשיכה גם אל תוך שנת 2022.


איך בוחרים פוליסת חיסכון?

כל משקיע שמעוניין במוצר השקעה שיש לו את הפוטנציאל לייצר תשואות עודפות ביחס לפק"מים בבנק, מוזמן להשקיע בפוליסת חיסכון. ההשקעה אינה מוגבלת בסכום מינימום והיא שומרת על נזילות עם אפשרות למשוך את כל כספי ההשקעה בכל עת. מה שחשוב לבדוק לפני שבוחרים פוליסת חיסכון הם בין השאר את כלל התשלומים לניהול הפוליסה כולל עלויות פעולה, את הביצועים שלה ביחס לביצועים של פוליסות אחרות באותה קטגוריה ובמשך אותו פרק זמן, את תמהיל המוצרים ואסטרטגיית ההשקעה של כל פוליסת חיסכון, ואת השקיפות בניהול הפוליסה. בחירת פוליסת חיסכון מתאימה היא משמעותית ליצירת רווחים בסכום העומד לרשותכם ובטווח הזמנים הזמין לכם להשקעה – ואנחנו בצוות המומחים של קורמן ביטוח נמצאים כאן עבורכם, להמליץ על פוליסות חיסכון אופטימאליות עבורכם כמו גם על מוצרי השקעה אחרים שעשויים להתאים בדיוק לתמהיל ההשקעות והחסכונות האישי שלכם.








bottom of page